آجر سه گل شیرازی
  • نام محصول : آجر سه گل شیرازی
  • برند :
  • سایز :
  • تعداد در کارتن :

آجر سه گل شیرازی

نام گذاری این آجر به علت وجود سه سوراخ درون آن است. نام های دیگر این آجر، سه  سوراخ و سه گل نیز می باشد. محصول استان شیراز می باشد و علت نام گذاری آن به این دلیل است. آجر تولیدی فقط در استان فارس و ممکن است در استان های همجوار فارس مورد استفاده قرار گیرد.

آجر سه گل با دو کیفیت در استان اصفهان و یزد تولید می شود. یکی از کارخانه های تولید کننده این نمونه آجر در استان اصفهان مجموعه تولیدی آجر بست بیریک است که تولید کننده انواع آجرنما، سفال و پلاک به وسیله بهترین تجهیزات و نیروهای متخصص می باشد. از جمله تولیدات این مجموعه می توان به آجر شیل ترکیبی، آجر نسوز شاموتی ، بلوک سقفی قرمز ، آجر نیم زرد ممتاز و… می توان اشاره کرد.

این آجر در ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد، به عنوان نما و داخل کار نیز استفاده می شود، در دیوار های نیمه بار بر و مکان های تاریخی و حتی سوله ها نیز از آن استفاده می کنند. این آجر دارای مقاوم بالایی است و محبوبیت بالایی در ساخت و ساز دارد. به علت وجود سوراخ ها در میان آجر باعث می شود تا سیمان و مواد دیگر در میان سوراخ ها نفوذ کند و باعث چسبیدن آجر ها به یکدیگر شود. این آجر به 2 صورت ممکن است تولید شود یکی اکسترودی و نمونه دیگر به صورت تر.