تمیز کردن نمای بیرونی آجری

تمیز کردن نمای بیرونی آجری

تمیز کردن نمای بیرونی آجری

هر سال که فصل بهار فرا می رسد، صاحبان خانه و مشاغل به طور یکسان لحظاتی را صرف می کنند تا فضای داخلی خود را با نظافت عمیق بهاری زیبا کنند. از آنجایی که در این فصل میزان نور خورشید هر روز افزایش می‌یابد و گیاهان شروع به شکوفه دادن می‌کنند، پس چرا نمای بیرونی آجری جذاب خود را به همان میزان زیبا نشان ندهیم؟ چه یک نمای بیرونی آجری مسکونی یا تجاری داشته باشید، روش ها و ملاحظات مناسب تمیز کردن ،باعث می شود ساختمان شما در طول بهار و بقیه سال به زیبایی بدرخشد.

تمیز کردن آجر نما

نمای بیرونی آجری می تواند عالی به نظر برسد.اما متأسفانه، هنگامی که آجر نما اصفهان در طول زمان نگهداری نمی شود، به سرعت جذابیت خود را از دست می دهد.چه حصار آجری، دیوارهای آجری، نمای آجری ، گذرگاه‌های آجری یا هر نوع دیگر از آجرهای بیرونی داشته باشید، یادگیری نحوه تمیز کردن و بازسازی آجر مفید است.برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پیش بینی آب و هوا را بررسی کنید

بهترین زمان برای تمیز کردن آجر زمانی است که دمای هوا نه زیاد سر باشد و نه زیاد گرم.حالت ایده آل هوای ابری خواهد بود.اگر هوا خیلی گرم یا آفتابی است، ممکن است حلال‌های تمیزکننده خیلی سریع خشک شوند و لکه‌هایی باقی بمانند و رنگ آجر شما را تغییر دهند.

تمیز کردن آجرنما

  • آجر شما در کدام دسته قرار می گیرد؟

اگرچه ممکن است به نظر برسد که هر نوع آجری را می‌توان به یک روش تمیز کرد، اما توجه به رنگ‌های مختلف آجر، پوشش‌ها و رنگ‌های ملات، بهترین روش تمیز کردن را تعیین می‌کنند.دسته بندی آجر شما تعیین می کند که آیا می توانید تمیز کردن با استفاده از دست، سطل و برس را انجام دهید و یا اینکه آب تحت فشار یا انفجار ساینده مناسب است.

  • آیا مراحل قبل از نظافت را انجام داده اید؟

بعد از اینکه روش تمیز کردن و محلول تمیز کردن را با نوع آجر موجود در نمای بیرونی خود تطبیق دادید، قبل از شروع تمیز کردن، مهم است که اقدامات بیشتری انجام دهید.ابتدا از مواد مجاور که ممکن است با تمیز کردن آسیب ببینند، محافظت کنید.روش تمیز کردن و مواد تعیین شده خود را روی یک منطقه نمونه آزمایش کنید و اجازه دهید آن بخش از دیوار خشک شود، بنابراین بهترین نتایج را برای نمای کلی بیرونی تضمین کنید.

  • آیا لکه خاصی وجود دارد که باید پاک شود؟

به غیر از تمیز کردن عمومی، ممکن است لازم باشد لکه خاصی را از آجر بیرونی خود پاک کنید.آیا گرافیت یا لکه تخم مرغ خام از خرابکاران وجود دارد؟آیا ساختمان شما رشد جلبک، خزه، خاک یا گل و لای را تجربه کرده است؟ مه لکه ها یکسان ایجاد نمی شوند و بنابراین نیاز به مراحل حذف خاصی دارند تا از آسیب دیدن آجر اطمینان حاصل شود.از بین بردن این لکه های مزاحم از روی ساختمان شما حس جدیدی به آن می دهد!

شستشوی نمای آجری

  • آیا روش های تمیز کردن نامناسب را بررسی کرده اید؟

علاوه بر تعیین بهترین روش تمیز کردن و روش های حذف لکه، مهم است که رایج ترین اشتباهات تمیز کردن آجر را مرور کنید.حتماً قبل و بعد از تمیز کردن ،سطح بیرونی آجر را با آب کافی اشباع کنید تا از لکه های باقی مانده جلوگیری شود.

استفاده از محلول‌های تمیزکننده به‌طور نامناسب یا با غلظت بیش از حد می‌تواند باعث آسیب یا تغییر رنگ آجر یا ملات شود.روش های تمیز کردن تهاجمی مانند انفجار ساینده و تمیز کردن آب با فشار بالا می تواند باعث آسیب دائمی به آجرهای بیرونی که برای این اقدامات مناسب نیستند ، شود.

مایعی که برای تمیز کردن آجر استفاده می‌کنید ، می‌تواند به سطوح دیگر از جمله فلز، چوب و شیشه آسیب برساند.برای محافظت از این سطوح از برزنت یا پوشش دیگری استفاده کنید.به عنوان مثال، اگر در نمای بیرونی خانه خود چراغ، پنجره یا گیاهان دارید، ممکن است بخواهید این موارد را بپوشانید تا از حلال های پاک کننده محافظت کنید.

سخن نهایی

هیچ چیز مانند یک نمای بیرونی آجری خیره کننده که در یک روز آفتابی می درخشد ، برای دعوت بازدیدکنندگان و افزایش جذابیت محدود یک منطقه وجود ندارد.زمانی را برای پیروی از بهترین روش‌های تمیز کردن توصیه‌شده برای نمای بیرونی آجری خود اختصاص دهید و آنگاه نتایج را گرامی خواهید داشت.نظافت بهاری مبارک!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.