فرآیند تمیز کردن آجر

راهکارهایی برای تمیز کردن دیوارهای آجری

فرآیند تمیز کردن آجر

چند بار در خیابان قدم می زنیم و نماهای آجری بسیار کثیف را می بینیم؟ این در بسیاری از ساختمان‌های شهر بسیار رایج است، ما آن‌ها را سیاه‌ شده، سفید، فرسایش شده در اثر باران می‌بینیم. امروزه در بعضی از خانه ها نیز برای طراحی دکوارسیون از آجر سفال اصفهان استفاده می کنند. اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان آجرها را تمیز کرد؟ در این مقاله قصد داریم قدم به قدم به شما بگوییم که چگونه می توانید فرآیند تمیز کردن آجر نما اصفهان را انجام دهید و چه ابزاری برای انجام آن نیاز دارید. تنها چیزهایی که ابتدا به آن نیاز دارید، ابزارهایی مانند برس فلزی، برس نایلونی یا پرزهای سفت، سطل، برس، کاردک و شلنگ هستند.

برای تمیز کردن آجر چه مراحلی باید دنبال کرد؟ در مورد نظافت آجر، چه نما و چه سطح، داشتن عناصری که در بالا به آنها اشاره کردیم ضروری است. هنگامی که آنها را دریافت کردیم، باید اسید موریاتیک و محصولی برای ضد آب کردن دیوار بخریم. وقتی همه چیز را آماده کردیم، بیایید شروع کنیم!

فرآیند تمیز کردن دیوارهای آجری

مرحله 1: چگونه تمیز کردن آجر را شروع کنیم؟

در ابتدا توصیه می شود آجرها را با جارو روی تمام دیوار یا سطح، جارو کنید. با این روش قادر خواهیم بود گرد و غبار و تار عنکبوت را از روی دیوار یا سطح پاک کنیم.

مرحله 2: فرآیند خراش دادن برای تمیز کردن سطوح آجری

برای ادامه تمیز کردن، باید آجر را قبل از خیس کردن یا استفاده از هر محصولی خراش دهیم. ما باید این فرآیند را با برس فلزی انجام دهیم، زیرا با داشتن سخت ترین موها، به ما امکان می دهد کثیفی را بهتر بکشیم. باید روی تمام قسمت هایی که لک شده اند بمالیم تا بعداً پاک شوند. بسیار مهم است که از برس فلزی با سطح مرطوب استفاده نکنیم، زیرا در صورت مالش بیش از حد ممکن است آن را آسیب ببینیم یا خراش دهیم.

تمیز کردن آجر با برس

مرحله 3: نوع لکه را مشخص کنید

هنگامی که سطح را خراش دادیم، باید آجر را از روی دیوار یا کفی که روی آن کار می کنیم، تمیز کنیم. قبل از استفاده از هر محصولی، مهم است که منشا لکه ها را شناسایی کنیم، زیرا بسته به اینکه از کجا آمده است، به روش خاصی عمل می کنیم.

  • انواع لکه

– لکه های سفید: این نوع لکه ها معمولاً شایع ترین هستند. برای از بین بردن آنها از سرکه استفاده می کنیم، زیرا یکی از طبیعی ترین و کارآمدترین عناصر برای از بین بردن این لکه ها است. برای خلاص شدن از شر این لکه های سفید لازم است سطح را با پارچه ای آغشته به سرکه کمی مرطوب کنید. بعد از زدن باید بذاریم استراحت کند و بعد از گذشت زمان، اقدام به اضافه کردن آب کنیم. در صورتی که لکه ها پاک نشده باشند، می توان این فرآیند را تکرار کرد.

– لکه های چربی: برای از بین بردن این نوع لکه ها باید پودر لباسشویی را در آب رقیق کنیم و با پاشیدن مواد شوینده ظرف ها را بشوییم. این دو محصول با هم برای از بین بردن این نوع لکه ها خوب هستند. با کمک یک برس سفت باید روی لکه های دایره ای بمالیم و اجازه دهیم مخلوط چند دقیقه عمل کند. سپس به آبکشی آن می پردازیم که می توانیم با شلنگ یا تفنگ آب تحت فشار آن را انجام دهیم.

– لکه های شکوفه شور: برای از بین بردن این نوع لکه باید از اسید موریاتیک رقیق شده در آب استفاده کنیم. ما باید آب بیشتری نسبت به محصول اضافه کنیم، زیرا کاملا خورنده است. برای استفاده از آن، از یک برس موی سفت استفاده می کنیم و روی سطح می مالیم. اجازه می دهیم مخلوط کمی استراحت کند و سپس آبکشی می کنیم.

– لکه های قالب: برای از بین بردن لکه های قالب باید مخلوطی از سفید کننده و آب گرم درست کنیم. همانطور که در مورد قبلی، ما باید نسبت بیشتری از آب نسبت به کلر استفاده کنیم. با دستکش محافظت شده، رقیق شده را روی سطح می کشیم و می مالیم تا بتوانیم لکه را پاک کنیم. سپس دیوار را استراحت می دهیم و سپس با کمک شلنگ آنها را پاک می کنیم.

از بین بردن لکه ها در دیوارهای آجری

– لکه های رنگ: هنگام از بین بردن این نوع لکه رنگ، باید در نظر داشته باشیم که باید از اسید موریاتیک رقیق شده در آب استفاده کنیم. وقتی این مخلوط را به دست آوردیم، قبل از استفاده از محصول روی سطح، باید رنگ را از روی دیوار بتراشیم تا بتوانیم آن را جدا کنیم. پس از این مرحله، اسید موریاتیک رقیق شده در آب را با یک برس سفت می‌مالیم و روی قسمتی که لک شده است می‌مالیم. می گذاریم خشک شود و سپس با آب تحت فشار آبکشی می کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.