مقایسه سنگ با آجر به عنوان ماده ساخت و ساز

مقایسه سنگ با آجر به عنوان ماده ساخت و ساز

مقایسه سنگ با آجر

آجر و سنگ صدها سال است که مصالح ساختمانی ترجیحی برای خانه ها ، کلیساها ، مدارس و بناهای مختلف هستند.دلیلی وجود دارد که برخی از قدیمی ترین بناهای جهان از سنگ و آجر ساخته شده اند.هم آجر و هم سنگ به عنوان مصالح ساختمانی ، در برابر آتش مقاوم هستند ، ماندگاری بالایی دارند و در برابر باد و تگرگ شدید مقاومت می کنند.

سنگ

سنگ ماده طبیعی ساخت و ساز است و از معادن سنگ به دست می آید.از دوران ماقبل تاریخ برای ساخت اجزای مختلف ساختمان مانند پایه ، دیوار ، سقف ، کف و غیره استفاده می شده است.همچنین برای ساخت پل ، سد و غیره استفاده می شود.

فروشگاه سنگ اصفهان بهترین و بزرگ ترین فروشگاه سنگ در اصفهان است که به سراسر جهان سنگ های ساختمانی ارسال میکند.

سنگ تراورتن اصفهان و سنگ ترامیت اصفهان از جمله بهترین سنگ هایی است که در صنعت ساختمان استفاده میشود.

به دلایل زیر سنگ به تدریج کاربرد جهانی خود را به عنوان مصالح ساختمانی از دست می دهد:

  • این روزها ساختمان های مهم از جنس فولاد یا RCC ساخته شده اند.مقاومت سازه های ساخته شده از سنگ به اندازه سازه های ساخته شده با فولاد و RCC نیست.
  • مواد جایگزین مناسب ، با دوام و با کارایی بیشتر در دسترس هستند.
  • سنگ ها گران هستند و براحتی در دسترس نیستند.

آجر

آجرها بلوک هایی هستند که از خاک رس تشکیل می شوند.آجر ساختمانی معمولی نه تنها یکی از قدیمی ترین بلکه پرکاربردترین مصالح ساختمانی است.محبوبیت آجر به عنوان ماده ساختمانی به دلیل در دسترس بودن ، ارزان بودن ، مقاومت ، دوام ، قابلیت اطمینان و عایق بودن آن در برابر گرما و صدا است.آجر نما اصفهان یک نوع آجر است که برای اجرای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.آجر سفال اصفهان نیز نمونه دیگری از آجر است که بسیار محبوب و پرکاربرد است و بیشتر برای دیوار چینی استفاده می شود.

مقایسه سنگ با آجر

تفاوت سنگ و آجر

  • سنگ ها به شدت سنگین می شوند.وزن آجر نسبت به سنگ کمتر است.
  • سنگ ها دوام بیشتری نسبت به آجر دارند.دوام آجرها از سنگ کمتر است.
  • سنگ ها گران هستند و به راحتی در دسترس نیستند.آجر ارزان تر از سنگ است و به راحتی در دسترس است.
  • مقاومت سنگ ها در برابر آتش کمتر از آجر است.آجرها بهتر از سنگ در برابر آتش مقاومت می کنند و از این رو ، در صورت آتش سوزی ، به راحتی متلاشی نمی شوند.

تفاوت در دوام

آجر ماده ای بسیار بادوام است.بسیار مقاوم در برابر آتش و مقاوم در برابر هوا ، بارندگی ، بارش تگرگ و وزش باد شدید است.این دوام به آجر عمر بسیار طولانی می بخشد.به طور کلی آجر حدود یک قرن و شاید بیشتر عمر می کند و در 25 سال اول زندگی خود به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارد.

در حالی که آجر بسیار مقاوم است ، سنگ از آن مقاوم تر است.سنگ نه تنها در برابر عناصر بسیار مقاوم است ، بلکه دارای عمر فوق العاده طولانی حتی در مقایسه با آجر است.همچنین تغییر شکل سنگ با تراشه ، خراش و فرو رفتگی بسیار دشوار است.

آجر و سنگ هر دو مواد بسیار بادوامی هستند که به طور بالقوه می توانند قرن ها دوام بیاورند.با این حال ، هیچ چیز قابل مقایسه با دوام سنگ نیست.

تفاوت سنگ و آجر

زیبایی و تنوع گزینه ها

آجر و سنگ هر دو در رنگ های متنوعی قرار دارند و هیچکدام از کمبود گزینه ها رنج نمی برند.اینکه کدام ماده در کل بهتر به نظر می رسد ، مسلما سلیقه شخصی است.همچنین تا حدودی به نوع نگاه شما بستگی خواهد داشت.با این اوصاف ، احساس می کنیم سنگ انعطاف پذیری زیادی دارد و می تواند سلطنتی و چشمگیر یا گرم و جذاب باشد.

قیمت

برای بسیاری ، انتخاب بین آجر و سنگ طبیعی به بودجه بستگی دارد.بسته به چندین عامل قیمت گذاری می تواند کمی متغیر باشد.با این حال ، سنگ طبیعی به عنوان یک ماده ساختمانی ، گرانتر از آجر است ، زیرا یافتن آن کمی سخت تر است.اما سنگ مصنوعی از نظر قیمت بسیار نزدیک به آجر است.

هر دو سنگ و آجر از مصالح ساختمانی محبوب هستند.صرف نظر از اینکه سنگ یا آجر را انتخاب می کنید ، باید شخصی را برای نصب برگزینید که تجربه داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.