بهترین آجر برای استفاده در شومینه کدام است؟

بهترین آجر برای استفاده در شومینه

هر آجری قادر به مقاومت طولانی مدت در معرض سطح گرمای زیاد و شعله های آتش موجود در یک شومینه نیست. شما باید اطمینان حاصل کنید که از آجرهایی استفاده می کنید که به گونه ای طراحی شده اند که در چنین محیط هایی با فشار  و گرمای بالا ترک نمی خورند و آسیب نمی بینند.

آجرهای شومینه یا آجرهای نسوز از اوایل دهه 1800 در بروکلین ، نیویورک و سایر مناطق به صورت تجاری تولید شده اند. و البته این فناوری از آن زمان تاکنون پیشرفت زیادی کرده است. آجرهای نسوز آجرهایی هستند که با مخلوط خاصی که به آن “خاک رس” گفته می شود ، ساخته می شوند. که دارای ترکیبی از اکسید آلومینیوم ، سیلیس و مواد مختلف دیگر است. که مقاومت بالا در برابر حرارت را به آجر می دهد. این مخلوط رس ، مانند انواع دیگر رس های آجر ، سپس درون کوره پخته می شود تا زمانی که سفت شده و آماده استفاده شود.

در اینجا مروری داریم بر آنچه باید درباره آجرهای نسوز بدانید.

 

 

بهترین آجر برای استفاده در شومینه

 

آجرهای نسوز شومینه

همانطور که در بالا ذکر شد ، آجر استفاده شده در یک محیط با حرارت بالا باید آجر نسوز باشد. آجرهای معمولی در دمای بالا مرتبط با شومینه به سرعت خراب می شوند. عدم استفاده از آجرهای نسوز در یک برنامه مناسب منجر به ترک خوردن آجرهای منظم ، فرسایش و در نهایت ریزش آنها می شود.  فقط زمان لازم است تا این اتفاق بیفتد.

البته ، این آجرها فقط برای شومینه های خانگی استفاده نمی شوند. آنها همچنین برای کوره ها در طیف وسیعی از تأسیسات صنعتی ، در انواع خاصی از سازه ها و تجهیزات در پالایشگاه های فولادی و حتی به عنوان مواد عایق شاتل های فضایی استفاده می شوند. همچنین می توانید از آجرهای نسوز برای اجاق های پیتزا در رستوران ها استفاده کنید.

در اکثر موارد ، آجرهای نسوز به شکل مستطیلی و با اندازه استاندارد 9 “x 4.5” x 2.5 “هستند. اگرچه آجرهای نسوز به راحتی برای کاربردهای مختلف سازگار می شوند ، این اندازه می تواند متفاوت باشد.

آجر های نسوز بر اساس توان مقاومت در برابر حرارت در درجه های مختلفی وجود دارد:

مقاومت تا 1750 : این آجرها به طور کلی حداکثر تا 1750 درجه فارنهایت درجه بندی می شوند. آنها بیشتر برای دودکش های شومینه استفاده می شوند. و دارای 24 تا 26 درصد آلومینا هستند.

مقاومت تا 2700 : این آجرها برای استفاده تا 2700 درجه درجه بندی می شوند. که در درجه اول برای کوره های سرامیکی با دمای پایین و روکش های پشتیبان استفاده می شوند. آنها حاوی 34 تا 38 درصد آلومینا هستند.

مقاومت تا 2850 : این آجرها برای استفاده تا 2850 درجه درجه بندی می شوند. اغلب برای دیگهای بخار ، دودکش ها ، کوره ها و روکش های پشتیبان. آنها دارای آلومینای 36 تا 40 درصدی هستند.

مقاومت تا 2900 : این آجرهای نسوز برای استفاده تا 2900 درجه درجه بندی شده اند. اگرچه برخی از کاربردها و جوها می توانند این دما را تا چند صد درجه کاهش دهند. به طور کلی برای اهداف مشابه آجرهای با کاربرد بالا استفاده می شود و حاوی 40 تا 44 درصد آلومینا است.

مقاومت از 3000 تا 3150 : این آجرها دارای بالاترین درجه حرارت 3000 تا 3150 درجه هستند. و به منظور کاهش تخلخل آجرها ، افزایش قدرت بدنی آنها و بهبود مقاومت در برابر تجزیه مونوکسیدکربن و حملات قلیایی طراحی شده اند. آنها 40 تا 44 درصد آلومینا دارند.

آجر نسوز شاموتی را می توانید از فروشگاه ما خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.