کاربرد آجر نسوز

کاربرد آجر نسوز

آجر نسوز چیست و موارد کاربرد آن کدام است.این موضوعی است که در این مقاله می خواهیم به بررسی آن بپردازیم.لطفا با کارخانه آجر سفال اصفهان همراه باشید.

آجر نسوز شاموتی با آجرهای معمولی متفاوت است.آجر نسوز همانطور که از نامش پیداست می تواند در برابر درجه حرارت بسیار بالا مقاومت کند و بنابراین عمدتا برای کوره و شومینه استفاده می شود.آجرهای نسوز سنگین تر از آجرهای سنتی هستند.ترکیب شیمیایی آجرهای نسوز نیز با آجرهای معمولی متفاوت است.برخلاف آجرهای معمولی که به طور معمول از خاک رس ساخته می شوند ، آجر نسوز از مواد سرامیکی نسوز ساخته شده است.

ترکیب شیمیایی این مواد (که حدود 23٪ آلومینا و 73٪ سیلیس است ، با 4٪ باقیمانده اکسید فریک ، تیتانیوم و سایر اکسیدهای فلزی) به این معنی است که آجرهای نسوز می توانند در برابر دماهای بالا مقاومت کنند – تا 1800 درجه فارنهایت – در صورتی که آجرهای استاندارد در 1200 درجه فارنهایت شروع به تخریب می کنند.

آجر نسوز و کاربردهای آن

آنها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند تا دمای 1800 درجه فارنهایت را تحمل کنند.اگرچه عموم مردم تا حدود زیادی با آنها آشنا نیستند ، آجرهای نسوز کاربردهای گسترده ای دارند.آجرهای نسوز را می توان در تعداد زیادی از خانه ها و مشاغل یافت.آجرهای نسوز اهداف مهمی را در اختیار شما قرار می دهند.

این نوع آجرها بصورت عادی سفید رنگ هستند ،اما می توان رنگ آنها را تغییر داد.اساساً ، آجرهای نسوز کاملاً قابل تنظیم هستند ، بنابراین می توانید آن را به راحتی با دکوراسیون داخلی و رنگ بندی کلی خود مطابقت دهید.الگو ، همراه با رنگ آجر نسوز ، یک انتخاب کاملاً زیبایی شناختی است ، بنابراین چیزی را انتخاب کنید که مکمل طراحی شما باشد!

سرانجام ، رسانایی گرمایی آجر نسوز شاموتی اصفهان بسیار کمتر از آجرهای معمولی است.این بدان معنی است که دما از یک آجر به آجر دیگر منتقل نمی شود ، که باعث ایجاد اثر عایق می شود.به همین دلیل از آجر نسوز معمولاً در کوره ها یا مکانهایی که به دمای بسیار بالایی می رسند – چه در منازل و چه در محیط های صنعتی – استفاده می شود.

ساخت شومینه

ُاخت شومینه با آجر نسوز

همانطور که مشخص است ، معمولاً از آجرهای نسوز در ساخت شومینه های مسکونی استفاده می شود.در واقع ، بیشتر شرکت هایی که در ساخت شومینه تخصص دارند ، از آجر نسوز بصورت گسترده استفاده می کنند.با تزئین دیوارهای شومینه با آجرهای نسوز ، یک سازنده شومینه می تواند به طور مؤثر از آسیب دیدن گرما در اطراف جلوگیری کند.به منظور مصون نگه داشتن خانه و عزیزان از آتش سوزی ، سرمایه گذاری در یک شومینه که در ساخت آن از آجر نسوز استفاده شده را در نظر بگیرید.برای شومینه ، آجرهای نسوز با محتوای آلومینا حدود 18 تا 20 درصد کافی است.

ساخت کوره

بسیاری از هنرمندان و مشاغل سفالگری از آجرهای نسوز بهره مند می شوند.در حالی که بعضی از کوره های سفالگری کاملاً از آجرهای نسوز تشکیل شده اند ، در بعضی دیگر در لایه های بیرونی آجر نسوز وجود دارد.از آنجا که برای غیر متخلخل شدن خاک دمای بسیار بالایی لازم است ، تعجبی ندارد که آجرهای نسوز برای آرایش آنها بسیار مهم است.

اجاق های کوره دار

در برخی از اجاق ها مانند اجاق های پیتزای سنتی ، معمولاً از آجرهای نسوز در قسمت داخلی محفظه اجاق گاز استفاده می شود.از آجر نسوز در کف و همچنین سقف اجاق های پیتزا استفاده می شود و قادر به مقاومت در برابر حرارت بالا (گرم شدن سریع و خنک شدن) که اجاق های چوبی تجربه می کنند ، است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید آجرنما اصفهان با شماره های درج شده در این سایت تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.