انواع آجرنما

انواع آجرنما در پروژه های ساختمانی

انواع آجرنما در پروژه های ساختمانی

آجرنماها نوعی مصالح ساختمانی هستند که جهت ایجاد تغییرات ساختمانی برای نمای داخلی و بیرونی، در پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از انواع آجرنماهایی با طرح ها، مدل ها و ترکیب رنگ متفاوت، علاوه بر جنبه ی زیبایی شناختی و تأمین زیبایی نمای داخلی و خارجی ساختمان، استحکام و استقامت و دوام اسکلت ساختمان را نیز افزایش می دهد.

اینکه از کدام نوع آجرنما به عنوان مصالح در نمای ساختمان استفاده شود به تکنیک های کاربردی طراح ساختمان بستگی دارد. بسیاری از انواع آجرنماها با بهترین کیفیت ها در بازار به مشتریان ارائه می شود. اغلب آن ها در برابر حرارت، نفوذ مواد شیمیایی، فرسایش، هوازدگی، تخریب مقاوم هستند.

در اغلب مواقع ساختمانی که آجرنمای زیباتری در نمای بیرونی آن به کار برده شده است، نظر شما را به خود جلب می کند. دلیل اینکه طراحان و تولید کنندگان انواع آجرنما همواره در تلاش هستند که مصالح مرغوب و با طرح زیباتری را به بازار عرضه کنند.

آجرنما اصفهان با توجه به ویژگی منحصر به فرد خود به انوع متفاوتی دسته بندی می شوند. هر یک از انواع آجرهای نما، ویژگی ها و خصوصیات ظاهری و فیزیکی مختص به خود را دارند که آن ها را برای نصب و اجرا در موقعیت های مختلف در نمای بیرونی ساختمان ها مناسب کرده است.

 

انواع آجرنما

 

آجرنما شاموتی

آجرنمای شاموتی نمونه ای از آجرهای نمای با دوام و مقاوم است که در رنگ و ابعاد مختلف تولید می شود و جهت طراحی و زیبا سازی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله رنگ های این محصول می توان به رنگ های زرد، زرد متمایل به نارنجی، قهوه ای روشن، قهوه ای اخرایی، قهوه ای تیره و نارنجی تیره اشاره کرد. این محصولات در ابعاد مستطیل و مربع شکل در کارخانه ها  تولید و به بازار عرضه می شوند. آجرهای نمای شاموتی در دسته ی آجرهای نسوز قرار می گیرند.

 

آجرنما پلاک

آجر پلاک از دیگر آجرهای نما می باشد.  این محصول در برابر تغییرات محیطی از مقاومت خوبی برخوردار است. آجرنمای پلاک محصولی ساخته شده از خاک رس و افزودنی های دیگر می باشد. این نوع آجرنما را می توان با رنگ های مختلف هم چون زرد، نارنجی و قهوه ای تهیه و برای نمای ساختمان های مسکونی، ویلاها و مجتمع های اداری و تجاری استفاده کرد.

از ویژگی های کلیدی این نوع محصول می توان به مقاومت آن در برابر حریق اشاره کرد. هم چنین این متریال کم ترین میزان شوره زدگی در شرایط و موقعیت های مختلف آب و هوایی را دارد.

آجرنمای قزاقی نوعی آجرنمای پلاک است که در طراحی نمای ساختمان کاربرد دارد. این متریال معمولاً دارای رنگ روشن است و در ابعاد و بافت ها و ضخامت های مختلف تولید می شود. با توجه به طرح ساختمان می توان از یک یا چند نوع این نوع آجرنما استفاده کرد.

 

آجرنما رستیک

این محصول هم از آجرهای نسوز به حساب می آید که در طراحی خارجی و برخی از قسمت های داخلی ساختمان برای زیباتر کردن نمای دیوارها استفاده می شود. این آجرنما از لحاظ ابعاد شبیه به آجرهای معمولی است. اما از لحاظ ظاهری با وجود ناهمواری هایی در آن، می تواند نقش بسزایی در زیبایی هرچه بیشتر نمای ساختمان ایفا کند.

 

انواع آجرنما

 

آجرنما حصیری

نوعی آجرنما است که دارای بافتی شبیه به حصیر می باشد. این نوع آجرنما نیز مانند سایر آجرهای نمای دیگر از ترکیب خاک رس و افزودنی های دیگر ساخته می شود. تنوع بالا در رنگ و طرح از ویژگی مهم این متریال است که در ساختمان های مختلف می تواند نماهای متفاوت و منحصر به فردی را خلق کند. نوع لعابی این آجرنما، از مقاومت بالایی در برابر نور آفتاب و شرایط محیطی برخوردار است. آجرنمای حصیری لعابدار نمای بسیار زیبایی به ساختمان می بخشد.

 

آجرنما کرکره ای

این محصول ازمحبوبیت بالایی در به کارگیری در طراحی برخوردار است و در دسته ی آجرنمای نسوز قرار می گیرد. برای ساخت آن از خاک نسوز استفاده می کنند که در این صورت تا دمای بالاتر از ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند. آجرنمای کرکره ای در هر شرایطی دارای قابلیت حفظ دما و مقاومت می باشد. این متریال معمولاً با رنگ های تیره و قهوه ای مایل به قرمز تولید می شود. این نوع آجرنما استحکام و مقاومت ساختمان را بالا می برد و از شوره زدگی آن جلوگیری می کند.

 

آجرنما لعابی

ساخت این نوع آجرنما متفاوت با ساخت دیگر آجرهای نما می باشد. برای تهیه ی این متریال از مواد اولیه ی مورد استفاده در آجرهای معمولی استفاده می شود. بعد از ساخت آجر، سطح آن را با یک لایه لعاب مقاوم با رنگ های گوناگون پوشش می دهند. این پوشش لعابی به منزله ی یک لایه ی محافظ، افزایش ثبات آجر لعابی را تضمین می کند.

از جمله ویژگی های آجرنمای لعابی می توان مقاومت بالا در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی، نفوذ رطوبت، هوازدگی، فرسایش و مواد شیمیایی را نام برد. تنوع رنگی این محصول می تواند در زیبایی هرچه بیش تر ساختمان تاثیرگذار باشد. آجرنمای لعابی در رنگ های آبی، فیروزه ای، قهوه ای و قرمز در بازار موجود است.

 

انواع آجرنما

 

آجر نما نسوز

آجرنمای نسوز در سال های اخیر از پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع آجر نما به حساب می آید. این آجرنما دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت می باشد و در زمینه ی طراحی ساختمان یکی از مصالح پرکاربرد به شمار می رود به همین دلیل تقاضا برای خرید آن روز به روز درحال افزایش است.

این محصول عملکردی شبیه به عایق دارد که از اتلاف انرژی مصرفی ساختمان جلوگیری می کند. هم چنین در برابر رطوبت، بارندگی، شرایط آب و هوایی مختلف و فرسایش مقاومت و پایداری خوبی از خود نشان می دهد. قیمت این نوع آجرنما درمقایسه با دیگر آجرنماها بیشتر است. اما با وجود ویژگی های مقاومتی آن در شرایط مختلف، برای ایمن سازی ساختمان ارزشمند است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.