نکات مهم در مورد نمای بیرونی ساختمان با آجرنما اصفهان

نکات مهم در مورد نمای بیرونی ساختمان با آجرنما اصفهان

نکات مهم نمای بیرونی ساختمان

استفاده از آجرنما اصفهان در ساخت ساختمان های مدرن امروزی امری بسیار شناخته شده است. سازندگان و پیمانکاران ساختمانی عقیده دارند که بازار خرید و فروش انواع آجرنما بسیار پر تقاضا است. تقریباً نزدیک به ۴۰ درصد از مشتریان، انواع آجر را برای نمای بیرونی ساختمان خود انتخاب می کنند. البته لازم به ذکر است که درصد زیادی از این مشتریان همواره نگران برخی از مهم ترین چالش ها مربوط به آجرنما هستند. هزینه تعمیرات و نگهداری، میزان مقاومت آجرها در برابر شرایط آب و هوایی و همچنین سازگار بودن با محیط زیست، مواردی هستند که برای یک پروژه ساختمانی و مصالح آجر بسیار اهمیت دارند.

هم برای ساختمان های نوساز و هم برای ساختمان های قدیمی که از آجر سفال اصفهان برای نمای بیرونی آنها استفاده شده، برخی راهکارها پیشنهاد می شود تا جذابیت نمای بیرونی بیشتر شود. اگر شما هم خانه‌ ای با نمای بیرونی آجری دارید با چند راهکار ساده می ‌توانید ساختمان خود را زیباتر کنید.

 نگهداری از آجر نما اصفهان در ساختمان های قدیمی

 اگر در ساختمانی زندگی می کنید که نمای بیرونی آن با استفاده از آجرنما اصفهان ساخته شده، بهتر است تمرکز خود را بر روی تمام بخش هایی قرار دهید که به نوعی آسیب دیده اند. به طور مثال می‌توانید بررسی کنید که کدام یک از آجرها ترک خورده، تغییر رنگ داده یا دچار فرسودگی و تغییر شکل شده است.

برخی از انواع آجرها به مرور زمان ممکن است رطوبت را جذب کرده باشد و تغییر شکل دهد. در اثر تغییرات آب و هوایی ممکن است ترک خوردگی هم برای آجرها اتفاق بیفتد. این مشکلات را شناسایی کنید و از مهندسان برای پر طرف کردن عیب روی آجر سفال اصفهان در نمای بیرونی کمک بگیرید.

 سطح نمای بیرونی ساختمان را تمیز نگه دارید

شاید یک کار دشوار به نظر برسد اما تمیز کردن نمای بیرونی ساختمان کار بسیار ساده ای است و ضرورت دارد. تصور نکنید که خود به تنهایی باید نمای بیرونی ساختمان را تمیز کنید. اگر آجر نمای بیرونی، ظاهری کدر پیدا کرده یا تغییر رنگ داده و رسوب روی آن مشاهده کردید، بهتر است از شرکت های پیمانکاری که خدمات تمیز کاری نمای ساختمان را انجام می دهند کمک بگیرید.

شاید لازم باشد آجرنما اصفهان را در ساختمان های قدیمی تر رنگ‌ آمیزی کنید. بهتر است افراد حرفه ای این کار را انجام دهند؛ چرا که به ابزارهای رنگ آمیزی دقیق نیاز است و تمام موارد ایمنی کار در ارتفاعات باید رعایت شود.

 در اجرای آجر سفال اصفهان برای نمای بیرونی مراقب گیاهان باشید

 یکی از نکاتی که باید در استفاده از آجر سفال اصفهان برای نمای بیرونی همیشه در نظر داشته باشید این است که گیاهان در اطراف ساختمان چگونه رشد می کنند. گیاهانی که به صورت پیچک و بالا رونده رشد می کنند می توانند از نمای ساختمان بالا بروند و در لابه لای آجرها و ناهمواری ها رشد کنند.

حتماً بررسی کنید که خانه چقدر در معرض آفتاب قرار دارد. اگر به اندازه کافی نور در اختیار گیاهان قرار بگیرد حتماً رشد زیاد خواهند داشت. استفاده از آجرهای مرغوب، رشد گیاهان را تقریباً غیر ممکن می سازد.

برای اینکه با مشکلات فوق مواجه نشوید بهتر است آجرنما اصفهان را با مشورت از طریق کارشناسان سفارش دهید. لازم است از کارشناسان بخواهید که از پروژه ساختمانی شما بازدید کنند و بهترین نوع آجرنما را به شما پیشنهاد دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.