چرا آجرهای ساختمانی حفره دارند

دائما از ما می پرسند که چرا آجرهای ساختمانی حفره دار هستند.آجرها به چند دلیل حفره یا سوراخ دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

هنگامی که آجرها در بستر ملات قرار می گیرند ، ملات به سوراخ هایی می چسبد که در صورت خشک شدن ، آجرها در جای خود قفل می شوند.این به کل ساختار ، مقاومت زیادی می بخشد.

دلیل دیگر وزن است.آجر هسته جامد نسبت به آجر حفره دار کمی سنگین تر است.حمل و نقل آجرهایی که دارای سوراخ هستند راحت تر است و از این جهت نصب آنها سریعتر است.

ساخت آجرهایی با سوراخ نیز آسانتر است ، زیرا زمان پخت آجر ، گرما حاصل از کوره ، راحت تر به مرکز آجر نفوذ می کند.این فرآیند پخت را تسریع می کند که به تولید کننده اجازه می دهد ، آجرهای بیشتری در روز ایجاد کند.این باعث می شود آجر محکم تر و سریع تر تولید شود.

سرانجام ، هزینه وجود دارد.از آنجا که آجرهای حفره دار از مواد کمتری استفاده می کنند ، تولید آنها هزینه کمتری دارد.بنابراین آجرها به دلیل استحکام ، کیفیت ، کاهش وزن و صرفه جویی در هزینه ، سوراخ دارند که در واقع همه دلایل عالی هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آجر سوراخ دار

بطور کلی دو نوع آجر وجود دارد.آجر توپر و آجر حفره دار که از نوع سوراخ دار در درجه اول برای ساخت دیوارها و انواع دیگر سازه های عمودی استفاده می شود.

وقتی بنا در حال نصب یک دیوار آجری می باشد ، هر لایه از آجرها به طور ایمن بر روی یک تخت ملات مرطوب قرار می گیرند.مقداری از آن ملات مجبور می شود به داخل سوراخ های آجر برود.

هنگامی که ملات در داخل سوراخ ها خشک شد ، لایه های آجر را به همان اندازه ثابت می کند که میخ ها یک تخته را به تخته دیگر محکم می کنند.

این باعث می شود دیواری که با استفاده از آجرهای سوراخ دار ساخته شده است ، بسیار مقاوم تر از دیواری باشد که با آجرهای توپر ساخته شده است.

آجرهای توپر در کف ، پیاده روها ، پاسیوها و انواع دیگر سازه ها که مقاومت عمودی در آنها چندان مهم نیست ، مورد استفاده قرار می گیرند.

چرا آجرها سوراخ دارند

این سوراخ ها هم چنین برای افزایش بیشتر ظرفیت عایق حرارتی محصول و کاهش وزن محصول در نتیجه کاهش بار کلی سازه / بار مرده بر روی ساختمان ایجاد شده اند.

برای این منظور ، بگذارید درک درستی از نحوه گرم شدن ساختمان داشته باشیم …

گرما می تواند از طریق دیوارها ، سقف ، پنجره ها و درها ، کف و حتی از طریق چارچوب شما عبور کند.

ورود گرما به خانه عمدتا از طریق سقف (25-35٪) انجام می شود ، اما پنجره ها به همان اندازه افزایش گرما (25-35٪) دارند و دیوارها نیز نقش بیشتری دارند (15-25٪) ، زیرا همه در معرض مستقیم خورشید هستند. وزش باد گرم نیز می تواند به ورود گرما به خانه شما کمک کند (5-15٪). استفاده از آجرهای سفالی حفره دار برای عایق بندی ، به کنترل میزان حرارت مجاز از طریق دیوارها کمک می کند.

آجر سفال اصفهان

حفره ها یا سوراخ های موجود در آجر سفال اصفهان در به دام انداختن هوا درون سوراخ ها کمک خواهند کرد.هوا رسانای بد گرما است و از این رو مهاجرت انرژی گرمایی را کاهش می دهد و به حفظ دمای داخلی کمک می کند.

امیدوارم این مقاله را که توسط کارخانه آجر سفال اصفهان ارائه شده است ، تا پایان خوانده باشید.اگر اینکار را کرده باشید دفعه بعدی که می بینید از آجرهایی با سوراخ در یک سایت ساختمانی استفاده می شود ، در مورد فواید و سودمندی آن آگاهی خواهید داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.