مزایا و معایب استفاده از آجر لعاب دار چیست؟

مزایا و معایب استفاده از آجر لعاب دار چیست؟

آجر لعاب دار چیست؟

آجر لعاب دار نوعی آجر با پوشش سرامیکی لعابدار است که به سطح خارجی آن جوش خورده است. این پوشش لعابدار جلای براقی به آجر می بخشد.

این آجرها به طور معمول دو بار پخته می شوند. یک بار برای ایجاد آجر و بار دوم برای جوش خوردن پوشش سرامیکی روی سطح آجر. مرحله دوم برای آجرهای دیگر انجام نمی شود. آجر لعاب دار گزینه ای جذاب و بادوام است که در ساخت و سازهای داخلی و خارجی کاربرد زیادی دارد.

به دلیل این روش مشخص، آجرهای لعاب دار دارای مزایای قابل توجهی نسبت به آجرهای سنتی هستند. درک مزایای استفاده از آجرهای لعاب دار می تواند به شما در تصمیم گیری برای اینکه مناسب پروژه شما هستند یا خیر کمک کند.

 

مزایا و معایب استفاده از آجر لعاب دار

مزایا و معایب استفاده از آجر لعاب دار

مزایای آجر لعاب دار

سال هاست که در پروژه های داخلی و خارجی از آجرهای لعاب با کیفیت بالا استفاده می شود. محبوبیت آنها در سال های اخیر از چندین ویژگی در ساخت و همچنین طراحی آنها ناشی می شود. در اینجا فقط چند مزیت استفاده از آجرهای لعاب دار آورده شده است. آجر لعاب دار می تواند نمای منحصر به فردی را برای هر ساختمانی فراهم کند.

 

مزایا و معایب استفاده از آجر لعاب دار

مزایا و معایب استفاده از آجر لعاب دار

 

ماندگاری

آجرهای لعابدار دوام و مقاومت بالاتری دارند بسیار بیشتر از آجرهای معمولی است. لایه سرامیکی لعابدار این آجرهای ساختمان، سطح مقاومت را افزایش می دهد.

همانطور که گفته شد، آنها در شرایط سخت آب و هوایی به خوبی نگه می دارند. اغلب آنها نیز از آسیب های شدید محیطی که می تواند آجرهای خاص را تحت تأثیر قرار دهد، عاری هستند.

به طور متوسط آجرهای لعابدار ​​در مقایسه با آجر های دیگر عمر طولانی تری دارند. از این رو محبوبیت آنها در طول سالها بیشتر شده است و بیشتر در پروژه های تجاری مدرن استفاده می شود.

تطبیق پذیری

آجرهای لعاب دار با سایر اجزای موجود در ساختمان مطابقت دارند. بنابراین اغلب از آنها در پروژه های نوسازی یا برای جلوه بخشیدن به ساختمان استفاده می شود.

این آجرها در اندازه ها، شکل ها و رنگ های گوناگونی از مات تا براق موجود است. این گزینه برای هر خریدار، طرح و رنگ متناسب با نیازهای او را فراهم می کند. به سختی می توانید یک آجر لعاب دار پیدا کنید که در ابعادی که می خواهید، نباشد.

آجرهای لعاب دار به اندازه کافی مقاوم هستند تا در برابر هر شرایط آب و هوایی مقاومت کنند. آنها همچنین برای آب و هوای سختی که درجه حرارت شدید هوا را دارند مناسب هستند. زیرا در برابر سرما مقاوم هستند و همچنین تحت تأثیر درجه حرارت های بسیار گرم نیز تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

چرخه یخ زدگی و ذوب در مناطق سردتر ممکن است سایر مصالح ساختمانی را به روشی منفی تحت تأثیر قرار دهد. اما آجرهای لعابدار تا حد زیادی نفوذ ناپذیر هستند. آنها در کشورهایی با دمای پایین یخبندان و همچنین آب و هوای ویرانگر گرم، بارها و بارها مورد استفاده قرار گرفته است

سهولت نگهداری

آجرهای لعابدار حداقل نیاز به نگهداری و مراقبت دارند که بر محبوبیت آنها به عنوان مصالح ساختمانی می افزاید. تمیز کردن آجرهای لعاب دار به راحتی و با استفاده از آب و صابون انجام می شود. جای تعجب نیست که چرا آنها به طور قابل توجهی محبوب ترین آجر در صنعت ساختمان هستند.

پوشش سرامیکی در برابر لکه گیری و صدمه بسیاری از مواد شیمیایی تمیز کننده صنعتی نفوذ ناپذیر است. به این معنی که اگر با آجری از این قبیل تماس بگیرند، رنگ آجر آسیب نمی بیند. علاوه بر این، احتمال رشد قالب یا کپک بر روی هر آجر لعاب خارجی یا آجر لعاب داخلی بسیار کم است.

آنها همچنین در برابر بارهای سنگین و ضربه سخت و غیرقابل نفوذ هستند. این باعث می شود که آنها گزینه های ایده آلی برای مناطق پر رفت و آمد باشند. چه در فضای داخلی و چه در نمای خارجی ساختمان.

از آنجا که در دمای بسیار بالا پخته می شوند. در برابر محو شدن رنگ مقاوم اند. آنها جذابیت زیبایی خود را برای مدت زمان طولانی حفظ می کنند.

مقاومت در برابر آتش

مقاومت زیاد در برابر آتش یکی دیگر از دارایی های اصلی آجرهای لعابدار است. بیشتر این محصولات دارای درجه آتش سوزی فوق العاده خوبی هستند. که این امر از جنبه ایمنی آنها را برتر می کند.

همچنین برای سلامتی ساکنان ساختمان بی خطر است. زیرا هیچ گونه گاز سمی منتشر نمی کند و با گذشت زمان از بین نمی رود.

پوشش سخت ساتینی روی آجرهای لعاب دار آنها را در برابر دیوار نویسی و خرابکاری بسیار کقاوم می کند. در نتیجه، آنها به طور گسترده ای در موسسات تجاری و آموزشی استفاده می شوند.

زیبایی شناسی

سرامیک را می توان در طول فرآیند پخت رنگ کرد. این نوع آجرها را می توان رنگ آمیزی یا به صورت الگوی رنگی آجری سفارشی درآورد. تا با زیبایی کل پروژه شما مطابقت داشته باشد.

در صورت تمایل می توانید طرحی کاملاً منحصر به فرد داشته باشید. اما با نگاهی به محصولات آجری لعاب دار، می توانید هنگام قرار دادن موشواره روی تصویر یک آجر خاص، “مقایسه” را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید ببینید که چگونه دو سبک آجر با یکدیگر مطابقت دارند.

 

مزایا و معایب استفاده از آجر لعاب دار

معایب آجر لعاب دار

از معایب آجرهای لعاب دار درجه حرارت فوق العاده بالای مورد نیاز برای فرآوری است. فرآیند پخت مضاعف نیز برای صرفه جویی در انرژی بسیار مناسب نیست.

آجرهای لعابدار بسیار گران هستند و ممکن است متناسب با بودجه هر پروژه ساختمانی نباشد.

سنگینی این آجرها نیاز به ساخت یک پایه بسیار ایمن دارد که تحت تأثیر وزن بالا قرار نخواهد گرفت.

کار با مصالح ساختمانی سنگین تر زمان بیشتری می برد. بنابراین زمان نصب با توجه به وزن آجرهای لعاب دار بسیار بیشتر از آجرهای استاندارد است.

 

ملاحظات استفاده از آجر لعاب دار

با توجه به وزن زیاد این آجرها، از پایه ها و زیر ساخت بنا آگاه باشید. اطمینان حاصل کنید که برای مقابله با افزایش وزن آجر لعاب دار، اقدامات ایمنی لازم برای استحکام ساختمان در نظر گرفته شده است. احتمال خطر این مسئله بسیار کم است. اما لازم است این را بخاطر بسپارید.

 

مزایا و معایب استفاده از آجر لعاب دار

 

بسیاری از معماران با استفاده از این آجرهای بادوام به عنوان مصالح ساختمانی، به طرح های ابتکاری، منحصر به فرد و خیره کننده بصری رسیده اند. می توانید هر دیوار مشخصه را به ساختاری درخشان تبدیل کنید. با آجرهای لعاب دار، نمای بنای شما واقعاً زنده می شود.

در زمینه تهیه آجر برای بسیاری از پروژه های معاصر ما برای بسیاری از پروژه های معماری از مسکن اجتماعی و ساختمان های عمومی گرفته تا پروژه های هنری جدید، آجرهای سفارشی تهیه می کنیم.

آجر بست، آجر نما اصفهان را در طیف وسیعی از رنگ ها، اندازه ها و سبک ها عرضه می کند. شما می توانید برای پروژه های ساختمانی خود، محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

مزایا و معایب استفاده از آجر لعاب دار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.